top of page
  • Writer's pictureNicolas Kopitman

על ממתיקים מותרים ועוגת פנקייק תות

Updated: Feb 4, 2019

מסתבר שאתם מחפשים איך להכין קינוחים דלי פחמימה הרבה יותר ממה שאתם מחפשים איך להכין ארוחות.

הנתונים לא משקרים.

כמות האנשים שנכנסים לפוסטים עם קינוחים לעומת אלו שנכנסים לפוסטים עם מנות עיקריות גדול משמעותית. מה זה אומר? הרעיון של תזונה מרובת שומנים ודלה בפחמימה היא שאנחנו נגמלים מהסוכר והפחמימות. השאלה, כמה זה קל להגמל מהמתוק? כשאני נכנסתי לתזונה, הדבר הראשון שחיפשתי היה תחליפים. הבנתי את הרעיון. הבנתי שאני צריך לעשות שינוי, אם אני רוצה להחלים מסכרת. הבנתי בראש. אבל בבטן... איפה שמקבלים את ההחלטות האמיתיות, היה מאוד קשה להבין. הבטן ביקשה מתוק. הבטן ביקשה לדעת שלמרות שיש עכשיו שינוי תזונתי מאוד משמעותי, היא תוכל לקבל את הפיקס שלה.

יש הרבה אנשים שמאמינים שללכת תרנגול הודו קר (#קחולכםרגע) זו השיטה. מן הצד השני יש את אלו שאומרים לרדת בצורה הדרגתית בכמות הסוכר והפחמימות. לא יודע מה נכון יותר, ומה נכון פחות. אני מתאר לעצמי שיש אנשים שיותר יתאים להם השיטה שמורידה פחמימות בבת אחת (זה מה שאני עשיתי בסופו של דבר) וכאלו שמורידים לאט לאט.

מה שחשוב להבין, לא משנה באיזו שיטה תלכו בסופו של דבר, זה שאם אתם עושים שימוש בתחליפי סוכר, ממתיקים למיניהם, היא שיש כאלו שלא משפיעים על הסוכר, והרבה מאוד שכן.

אז מה לא משפיע על הסוכר? אריתריתול, סטיביה וסוכרלוז. אם המרכיבים האלה מופיעים ברשימת הרכיבים, ורק אלה - הם בסדר. אם מופיעים מרכיבים אחרים, בטח אחד מהבאים - אפשר לוותר על זה ולחפש אחרים.

ממתיקים שאסורים: דבש, סילאן, סוכר פירות (פרוקטוז), מייפל, סוכרוז, סירופ תירס, לקטוז, סורביטול, דקסטרין, דקסטרוז, מלטודקסטרין, דולסיטול, מלטוז, מניטול, קסיליטול, גלוקוז, מולסה, אספרטם, סכרין.


בעוגת הפנקייק עם שמנת חמוצה ותותים שתראו מטה, נעזרתי, מן הסתם בממתיקים מותרים בלבד. הפנקייקים הומתקו, אבל השמנת החמוצה נתנה ניגוד מושלם.

למי שהשמנת הופכת את העוגת לחמוצה מדי, אפשר מן הסתם לעשות שימוש בשמנת 38 מוקצפת.

אגב, אולי בתמונה העוגה נראית גדולה, אבל הקוטר הוא של צלחת קינוחים. מה שכן - בתזונה מרובת שומנים ודלה בפחמימה, מספיקה מנה קטנה (רבע? שמינית?) כדי להשביע לשעות...

כרגיל, המתכון מתחת לתמונה...


הפנקייקים:

כף קמח שקדים

כף אבקת חלבון 0 פחמימה בטעם וניל (אם אין לכם, תוסיפו עוד כף קמח שקדים ותתספו בסוף עם מעט תמצית וניל)

כף פסיליום

כפית אבקת אפייה

כף וחצי ממתיק מותר (מומלץ לעשות שימוש בשילוב של אריתריתול וסטיביה - סוויטנגו למשל)

מעט אבקת קינמון

קורט מלח

לערבב היטב.

להוסיף:

50 מ"ל שמנת

ביצה

לערבב היטב.


אני נעזר בצלחת קינוחים שטוחה

מוזגים שליש מהבלילה לצלחת השטוחה ומכניסים לדקה למיקרוגל.

מוציאים ומצננים.

חזור פעמיים נוספות (מהבלילה צריכים לצאת 3 פנקייקים)

מחממים מחבת - ומטגנים 10 שניות מכל צד כל פנקייק כדי לסגור אותם.

הפנקייקים מוכנים.


הכנת העוגה:

מורחים על כל שכבה שמנת חמוצה* ומעל מעט רסק תותים (אפשר להמתיק מעט עם ממתיק מותר. אך לא בטוח שיש צורך, במידה והתותים מתוקים).

חותכים למשולשים ומגישים.


* למי ששמנת חמוצה, חמוצה מדי, אפשר במקום למרוח שמנת 38 אחוז מוקצפת. אישית, מאוד ממליץ על השילוב של הפנקייק המומתק עם השמנת החמוצה והתותים. תנסו, תודו לי אחר כך...


בתאבון...


904 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page