top of page
  • Writer's pictureNicolas Kopitman

הכל הפיך (חלק א)

פורסם במקור ב-25.2.17

נתחיל מהסוף - ארבעה חודשים אחרי, אני 23 קילו פחות, ללא כולסטרול, ללא לחץ דם גבוה, ללא סכרת, וללא תרופות...

אומרים שסכרת זו מחלה כרונית. שאפשר לווסת אותה, שאפשר לנהל אותה על מנת לדחות עד כמה שאפשר את הנזק לאיברים השונים. מה אם אגיד שאפשר לנצח אותה לגמרי? מה אם אגיד שכל מה שאמרו לנו עד כה מבוסס על הבנה לקויה של המחלה?

לפני ארבעה חודשים אמרה לי הרופאה של קופת החולים, שאני חולה בסכרת מזה לא מעט זמן, ללא טיפול, ושמה שאפשר לעשות עכשיו הוא לנסות להתמודד איתה, לנסות לאזן אותה, ושהחיים שהכרתי עד כה השתנו ללא היכר. אז לגבי הדבר האחרון היא צדקה. החיים שלי השתנו ללא היכר. אך לא מכיוון שאני חולה בסוכרת ואני חייב לשנות את חיי... מכיוון שפגשתי את הרופאה שהסבה את תשומת ליבי לכך שאני אלרגי לפחמימות...

כן כן, אני לא חולה בסכרת. סכרת סוג 2, המגפה של העידן החדש, איננה מחלה ללא מרפא שצריך לנהל אותה, כך שלא אאבד רגליים, עיניים, כליות ועוד, צריך רק לספק לגוף את התזונה הנכונה, והגוף, שעד כה ניסה להתמודד עם הזבל והרעל שהכנסתי לתוכו ללא הצלחה, מתקן את עצמו תוך חודשים מעטים.

אני רוצה להתעמק קצת בנקודה הזו - סכרת סוג 2 - אותה מחלה שנקראת בכל מקום, מגפה ידי אדם של המאה העשרים, היא פשוט תגובה של הגוף לתזונה לא נכונה, ואפשר להחלים ממנה ל ג מ ר י, על ידי תזונה, ותזונה בלבד. ללא תרופות, ללא ספורט, ללא חשש, וללא סבל, כי לאכול נכון זה לאכול את הדברים הטעימים ביותר שיש למזון להציע.

מה אני אוכל ביום? הרבה שומן מעט חלבון וכמעט כלום פחמימות (עד 30 גרם פחמימות, בעיקר מירקות שגדלות מעל האדמה). בצורות שונות וטעימות להפליא. מה? אוכל שומן ומחלים מסכרת? מה עם הכולסטרול?

אז כמו שניתן לראות מהתוצאות של הבדיקות שלי, בתזונה מרובת שומנים ודלת פחמימות, הכולסטרול יורד. והסוכר? מה איתו? אה... זה בכלל קסם. ברגע שמורידים את הפחמימות, הסוכר יורד פלאים. לפני שהתחלתי, מיד עם הגילוי של המחלה, הסוכר שלי היה 400. הרופאה שלי היתה בהלם שאני מתהלך רגיל. אנשים אחרים הגיעו לבית חולים על סוכר נמוך יותר. ה- A1C שלי (ממוצע סוכר ל- 3 חודשים) היה כמעט 11, מעבר לסקאלה של סכרת שניתן לנהל. ביום שלמחרת תחילת הדיאטה דלת הפחמימות ומרובת שומנים, הסוכר כבר היה 87, לגמרי בנורמה. ואם להסתכל על הממוצע ל- 3 חודשים -

תוך שלושה חודשים הייתי חזרה בנורמה, למרות שהרופאה של קופת החולים חשבה שלא אוכל לרדת לעולם מתחת ל- 7, וגם זה רק בעזרת תרופות. ולאחר ארבעה חודשים המצב שלי כבר היה טוב יותר משל מרבית האוכלוסיה שאיננה חולה בסוכרת, וכל זאת בעקבות שינוי תזונתי...

אז איך נראה השינוי התזונתי? מה זה אומר לאכול מרובה שומן ודל פחמימה? בגדול, זה קל מאוד. זה לאכול סטייקים מלאים שומן, זה לאכול גבינות שמנות - מוצרלה, גבינה צהובה שמנה, שמנת 38 אחוז, לאכול אבוקדו, המון ביצים, שמן זית, למי שלא שומר כשרות - בייקון, המון ממנו. כן, לאכול כל מה שלאורך שנים אמרו לנו שא ס ו ר לאכול. אמרו, אז אמרו. זה ש ק ר . באוירת טארמפ - it's fake news אכילת פסטה, אורז, קמח, קינוחים וסוכר הורגים אותנו לאט לאט. חלק מאיתנו לא יחלו לעולם בסכרת. אך חלק הולך וגדל מאיתנו חולה במחלה הנוראית הזו בכל יום. ישנם מחקרים היום הקושרים גם את האלצהיימר לתזונה מרובת פחמימות. סוגים שונים של סרטן ועוד מחלות כיפיות אחרות.

שיקרו לנו לאורך שנים שדל שומן זה בריא. סרט מעניין מאוד בנושא, שכדאי שכולמו נצפה בו, נקרא "That sugar film". מוזמנים לצפות that sugar film

אז איך יודעים מה לאכול? יש המון מקורות לתזונה נטולת פחמימות ומרובת שומנים ברשת. אתרים מובילים הם: Diet Doctor Ruled.me

יש גם מקורות בעברית: בלוג דל פחמימות

אבל איך אפשר להפסיק לאכול פחמימות? שאלה מצויינת. כאשר גיליתי את הפתרון, ישר חשבתי על כמה אני אוהב סנדויץ טוב. כמה אני אוהב פסטה, איך אפשר לוותר על קינוחים טעימים. א. אפשר למצא פתרון להכל. ב. קבלו כבר עכשיו מתכון ללחם, ללא פחמימות, שאפשר להכין בבית בכיף, לאכול איתו סנדויצים, המבורגרים, וכל מה שתרצו. אם תמשיכו לעקוב אחרי הבלוג, אספק לכם מתכונים נהדרים נוספים, וגם אגלה לכם, שאחרי מספר ימים בתזונה ללא פחמימות - מגלים עולם שבו סנדויצים הם סתם פתרון של עצלנים. היום אני מעדיף את ההמבורגר שלי עם בייקון, גבינה צהובה ומיונז, ללא לחמניה. אגב, לאכול את זה יהיה בריא יותר מלאכול רק את הבשר והלחמניה, וגם תרדו במשקל. מי היה מאמין?

לחמניות דלות פחמימות של ניקולס:


מתכון לארבע לחמניות:

לחמם תנור ל180 מעלות

להכניס לקערה:

4 כפות זרעי צ׳יה טחונים

100 ג קמח שקדים

1 כף מסמיך, xanthan gam או גואר גאם (נקרא גם אגר אגר) ניתן להשיג כאן

1 כפית אבקת אפיה

קורט פפריקה מעודנת

קורט מלח

קורט פטרוזיליה

קורט שבבי בצל

קורט שום טחון

קורט אגוז מוסקט

לערבב את כל היבשים יחד

להוסיף ליבשים

2 כפות שמן זית

4 ביצים שחוממו 10 שניות במיקרוגל.

לערבב עם מזלג עד שניהית עיסה.

לתת לבצק לשבת 5-7 דק׳

לשמן תבניות של לחמניות ולהכניס לתבנית בידים רטובות לא יותר מחצי גובה התבנית.

אפשר לפזר זרעי דלעת מעל.

להכניס לתנור ל14 דק.

מומלץ להקפיא כדי שיהיה לכל השבוע.

בתיאבון...

852 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page