top of page
  • Writer's pictureNicolas Kopitman

על היופי שבשאריות והקפצות של בוקר

נתחיל באנדרסטייטמנט - מחלות זה לא כיף. כשהילדים חולים צריך להיות איתם, לתת להם צומי והמון אהבה. כשבת הזוג חולה, זה קשה הרבה יותר, כי מעבר לצומי והמון אהבה שהיא צריכה לקבל, הילדים דורשים רמה זהה, מתוך הזדהות וכי למה לעשות לאבא חיים טיפה יותר קלים?!

אז כל השבוע האחרון זוגתי המהממת חולה, והילדים מלאי אנרגיה, ואני מאושר מאושר מאושר. אבל צריך להמשיך לאכול. וצריך להמשיך לתפקד. רק שיש הרבה פחות זמן ליצירות מעניינות. אז מה עושים? פותחים את המקרר ורואים מה יש שאפשר להכין בחמש דקות עבודה.

מכיוון שאשתי נשארת בבית, ואני מעדיף שיהיה לה ולילדים מה לאכול עד שאחזור מהעבודה (הארוחה המרכזית, אם לא היחידה, של אשתי - היא בצהריים. שלי בערב. מתאר לעצמי שאם אתם קוראים קבועים של הבלוג, ומכירים את התזונה הקטוגנית, אתם כבר יודעים שאחרי שמסתגלים לתזונה קל מאוד להגיע למצב שצריך ארוחה אחת בלבד ביום...)

אני מכין מנות שיוכלו לאכול במהלך הבוקר/צהריים - כאשר הרעב יגיע.


שאריות של ארוחות קודמות הן בסיס נהדר לארוחה הבאה שלנו. תלוי מה הכנו וכמה נשאר 😉.

אז השבוע היו לי במקרר שאריות של אסאדו נהדר שהכנתי על האש. מתכון נורא פשוט:

אש נמוכה על המנגל. אסאדו על העצם לא ישר על הלהבה. ממליחים את הבשר. הופכים אחרי כ-40 דקות לעוד כ-20-30. ממליחים. בתאבון.


ולמנת השאריות השנייה - נשארו פרגיות שהוקפצו על חמאה.


אני מאוד אוהב לקחת שאריות, לחתוך לקוביות ולייצר מהם מנה משביעה ושנראית ״חדשה״.


אז מה עשיתי עם האסאדו? חתכתי את הבשר לקוביות קטנות, הקפצתי אותן בשמן זית והוספתי מקושקשת מ-4 ביצים ומעט רסק עגבניות. תיבלתי במעט מלח, אבקת שום, פלפל שחור, פטרוליזיה ואורגנו. נקרא לזה סוג של שקשוקת אסאדו 😋. חמש דקות הכנה והמנה מוכנה.


מה עשיתי עם הפרגית? חתכתי גם אותו לקוביות, יחד עם חצי כרוב שהיה לי במקרר והסתכל עלי כמו מסכן והתחנן שאשתמש בו. הקפצתי עם מעט רוטב סויה ללא גלוטן, והוספתי גם כאן 4 ביצים שקשקשתי לתוך המחבת עם שאר הרכיבים, כדי שיקבל את הטעם של סויה.


זהו. 5 דקות הכנה לכל מנה, על הבוקר, ויש אוכל טרי לכל המשפחה לאכול במהלך היום.



347 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page