top of page
  • Writer's pictureNicolas Kopitman

פטריות או לא להיות

אני מאוד אוהב פטריות. הן טעימות כמעט בכל צורת הכנה.

מוקפצות, על הגריל, כחלק מהרוטב, כתוספת חמה לסלט, בתוך פשטידה ואיפה לא.

הן מאוד טעימות כתוספת וגם כמנה עיקרית.

רבים נוטים להתייחס לפטריות כמזון "חופשי", כזה שאפשר לאכול ללא הגבלה. צריך לזכור שבתזונה קטוגנית אוכלים ראשית - רק כשרעבים ועד ששבעים. כך שאין מזון שהוא "חופשי".

שנית, וחשוב לא פחות - לפטריה, יש ערך פחמימתי לא קטן... בפטריית פורטובלו יש 5 גרם פחמימה ל-100 גרם פטרייה (מקור המידע מאתר FoodsDictionary, אתר מצויין לרוצים ללמוד מה הערכים התזונתיים במזונות שהם אוכלים), וכמעט 0 אחוז שומן.

כך שצריך להגביל כמות פטריות במזון לכמות הפחמימה היומי, ולתסף שומנים בריאים. דווקא התיסוף הוא פשוט כי הפטריות סופגות המון נוזלים. כן, גם את השומן הניגר.


הפעם הכנתי פטריות פורטובלו ממולאות ב-5 גבינות. מתכון פשוט ביותר...


הערה חשובה:

אצל רבים אכילת גבינת עוצרת ירידה במשקל - לתשומת לב אלו שנמצאים בתזונה למטרה זו.


ערכים תזונתיים למנה (מתאימה ל2-3 אנשים):

10.6 גרם פחמימה נטו (13.9 כולל סיבים)

יחס קטו נטו: 1.51 (1.46 כולל סיבים)

אז איך מכינים?

אני אוהב לרכוש בסופרמרקט פטריות פורטובלו לגריל, מקבלים 4-5 פטריות ענקיות שכיף למלא. אפשר כמובן לעשות שימוש גם בפטריות פורטובלו בגודל הרגיל. בסלסילה אחת יש כ-250 גרם פטריות.

מכינים בלילה מ- 250 גרם גבינת שמנת 30 אחוז של גד, 100 גרם צ׳דר אדום מגורד, 50-70 גרם פתיתי גבינה צהובה 28%, 50-70 גרם גבינת עיזים ביין אדום (או כל גבינה שמנה, קשה, שווה אחרת) ו-50 גרם פרמז׳ן.

מורידים מהפטריות את ה״גבעול״ (אם יש) וממלאים בבלילת הגבינות. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 ל-15-20 דקות בהתאם לרמת ההשחמה הרצויה.

בתאבון...


929 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page